• • ZMIANA ROZMIARU CZCIONKI •
  • A- A A+
  • • ZMIANA KOLORYSTYKI STRONY •
  • • Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej •

    Dane adresowe:
           ul. Wiejska 4, 78-400 Szczecinek
           województwo zachodniopomorskie

    Kontakt telefoniczny (centrala):
           (94) 37 280 00, (94) 37 280 02 (fax)

    Adres e-mail:
           Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
           Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Adres strony internetowej:
           www.mops.szczecinek.pl

    Adres strony BIP:
           www.bip.mops.szczecinek.pl

    NIP, Regon:
           673-11-00-245, 003802266

Godziny przyjmowania interesantów


• PRACOWNICY SOCJALNI, SPECJALISTA DS. BEZDOMNOŚCI

  • poniedziałek, wtorek: od 800 do 1100 osoby nie pracujące
  • czwartek: od 1400 do 1600 osoby pracujące

• PRACOWNIK SOCJALNY DS. PIERWSZEGO KONTAKTU

  • codziennie w godzinach pracy Ośrodka (parter, pokój nr 6)

Obsługa w zakresie udzielenia wsparcia lub pomocy społecznej, w odniesieniu do osób po raz pierwszy zgłaszających się do Ośrodka.


• PUNKT OBSŁUGI INTERESANTA

  • codziennie w godzinach pracy Ośrodka (parter, pokój nr 3, przy głównym wejściu)

W Punkcie Obsługi interesanci mogą składać pisma, wnioski, skargi oraz inne dokumenty, odbierać zaświadczenia, decyzje itp., pozyskiwać podstawowe informacje o zasadach obsługi interesantów, trybie udzielania pomocy, a także umawiać wizyty do poradnictwa specjalistycznego.

 

Podstawowy zakres działania Działów Świadczeń Pomocy Społecznej

Do podstawowych zadań Działów Świadczeń Pomocy Społecznej I i II należy:

  • Obsługa klientów ośrodka w ramach stanowiska pracownika socjalnego ds. pierwszego kontaktu obejmująca m.in. wstępne diagnozowanie problemów klientów po raz pierwszy zgłaszających się o pomoc i kierowanie ich do właściwego merytorycznie pracownika Ośrodka, informowanie o szczegółowych zasadach świadczenia pomocy społecznej, udzielanie poradnictwa w zakresie pomocy społecznej świadczonej przez inne jednostki organizacyjne, przyjmowanie i przekazywanie do właściwych komórek organizacyjnych lub stanowisk pracy spraw interwencyjnych, prowadzenie spraw dot. refundacji świadczeń z pomocy społecznej.
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach świadczeń pieniężnych i niepieniężnych z pomocy społecznej.
  • Prowadzenie krótkoterminowej pracy socjalnej, w tym zawieranie zasad współdziałania i kontraktów socjalnych.
  • Prowadzenie działań interwencyjno-ochronnych oraz pracy socjalnej wobec osób w wieku sędziwym.
  • Udzielanie klientom informacji i wskazówek w celu przezwyciężania trudnych sytuacji życiowych, których nie są w stanie pokonać samodzielnie.
  • Prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących potwierdzenia prawa do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
  • Realizacja pomocy w formie składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne.
  • Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w celu:

• rozpoznania, zdiagnozowania i zaspokajania potrzeb socjalnych klientów,
• przyznania prawa do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych,
• przydzielenia asystenta rodziny,
• u osób składających wnioski o przyznanie dodatków mieszkaniowych,
• wyjaśnienia sytuacji osób deklarujących samotne wychowanie dziecka, otrzymujących lub ubiegających się
  o świadczenie rodzinne,
• na potrzeby innych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej.

  • Realizacja strategii, programów i projektów w zakresie rozwiązywania problemów społecznych.
  • Identyfikowanie zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej.
  • Wydawanie na wniosek klientów zaświadczeń o korzystaniu z pomocy społecznej.
  • Współdziałanie z instytucjami publicznymi, organizacjami pozarządowymi, Kościołami i związkami wyznaniowymi i pracodawcami w zakresie udzielania pomocy, szczególnie na zasadach i w formach określonych przepisami prawa.
  • Stosowanie instrumentów aktywnej integracji w ramach aktywizacji zawodowej, społecznej, zdrowotnej i edukacyjnej, szczególnie w ramach projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej.
  • Gospodarowanie budżetem przydzielonym na zadania własne gminy i zlecone z zakresu administracji rządowej, a także wynikające z realizowanych programów i projektów.
  • Przeciwdziałanie oraz ochrona ofiar przemocy w rodzinie, w tym udzielanie poradnictwa, podejmowanie interwencji i udział w procedurach 'Niebieskie Karty'.
  • Wprowadzanie i pozyskiwanie danych z zakresu powierzonych zadań w ramach funkcjonujących w Ośrodku systemów informatycznych.
  • Sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych w zakresie powierzonych zadań, w tym przekazywanie ich adresatowi z zastosowaniem systemu teleinformatycznego.
  • Archiwizowanie dokumentacji wytworzonej w dziale.
  • W sytuacjach tego wymagających, okresowe doręczanie decyzji i korespondencji.

Wybrane artykuły

Gościmy na stronie

Odwiedza nas 20 gości oraz 0 użytkowników.

Statystyki odwiedzin strony

295547
dzisiaj20
wczoraj164
w tym tygodniu20
w tym miesiącu5517
najwięcej 605 (08-01-2017)

• Kierownictwo Ośrodka •

Dyrektor Ośrodka

MARTA NIEWCZAS

Zastępca Dyrektora

IWONA WAGNER

Główny Księgowy

MAŁGORZATA KOŁOMYCKA

• Konto bankowe •

Bałtycki Bank Spółdzielczy w Darłowie
97 8566 1042 0001 2540 2000 0003 *
41 8566 1042 0001 2540 2004 0102 **

*   konto podstawowe
** konto dla wpłat środków pieniężnych z tytułu świadczeń nienależnie pobranych, zadłużenia alimentacyjnego itp.

• Godziny urzędowania •

Poniedziałek 730 - 1530
Wtorek 730 - 1530
Środa 730 - 1530
Czwartek 730 - 1630
Piątek 730 - 1430