Godziny przyjmowania interesantów
-
poniedziałek, wtorek, piątek: od 800 do 1300
-
czwartek: od 1100 do 1600
Podstawowy zakres działania Działu Świadczeń Opiekuńczych, Mieszkaniowych i Alimentacyjnych
Do podstawowego zakresu działania Działu Dodatków Mieszkaniowych i Funduszu Alimentacyjnego należy:
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o dodatkach mieszkaniowych, w tym:
• przyjmowanie i weryfikacji wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
• administrowanie oprogramowaniem 'Dodatki mieszkaniowe',
• opracowywanie i wydruk decyzji administracyjnych dot. dodatków mieszkaniowych,
• sporządzanie list wypłat i przelewów,
• prowadzenie postępowań wyjaśniających i sprawdzających wobec osób korzystających z dodatków
mieszkaniowych, w tym przeprowadzanie lub zlecanie przeprowadzania wywiadów środowiskowych,
• sporządzanie sprawozdań, analiz i szacowanie potrzeb finansowych w zakresie dodatków mieszkaniowych,
• prowadzenie procedur ustalania nienależnie pobranych dodatków mieszkaniowych,
• współpraca z zarządcami lokali.
- Realizacja dodatku energetycznego, wynikającego z ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne, w tym:
• przyjmowanie i weryfikacja wniosków o przyznanie dodatku energetycznego,
• administrowanie oprogramowaniem 'Energia',
• opracowywanie i wydruk decyzji administracyjnych dot. dodatków energetycznych,
• sporządzanie list wypłat i przelewów dodatków,
• wznawianie, wszczęcie i prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie dodatków energetycznych,
• prowadzenie procedur ustalania nienależnie pobranych dodatków energetycznych,
• szacowanie potrzeb finansowych w zakresie dodatków energetycznych,
• sporządzanie meldunków, sprawozdań, wykazów i analiz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz
wynikającymi z innych potrzeb.
- Realizacja ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, w tym:
• przyjmowanie wniosków w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
• prowadzenie rejestrów wniosków, udzielonych świadczeń i działań podejmowanych wobec dłużników
alimentacyjnych,
• opracowywanie i wydruk decyzji w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
• sporządzanie list wypłat świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
• prowadzenie postępowań wyjaśniających i sprawdzających w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego
oraz działań podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych, w tym przeprowadzanie wywiadów
z dłużnikami alimentacyjnymi oraz odbieranie od nich oświadczeń majątkowych,
• sporządzanie sprawozdań i analiz z zakresu odzyskanych zaliczek alimentacyjnych nienależnie pobranych,
świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz działań podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych,
• szacowanie potrzeb finansowych na realizację świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
• prowadzenie procedur ustalających nienależnie pobrane zaliczki alimentacyjne i świadczenia z funduszu
alimentacyjnego,
• współpraca ze Starostwem Powiatowym i Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie możliwości aktywizacji
zawodowej dłużników alimentacyjnych,
• współpraca z komornikami sądowymi w zakresie skuteczności prowadzonej egzekucji, przekazywania
informacji zawartych w wywiadach alimentacyjnych oraz oświadczeniach majątkowych dłużnika,
• kierowanie do Starosty wniosków o zatrzymanie lub zwrot prawa jazdy dłużników alimentacyjnych,
• występowanie z wnioskami do organów właściwych dłużników alimentacyjnych o podjęcie działań wobec
dłużników alimentacyjnych,
• występowanie z powództwem o roszczenia alimentacyjne przeciwko osobom zobowiązanym w dalszej
kolejności na podstawie art. 132 ustawy z 25 lutego 1964 r. - Kodeks rodzinny i opiekuńczy,
• przekazywanie do biura informacji gospodarczej informacji o:
• zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego z tytułu świadczeń z funduszu alimentacyjnego i zaliczki
alimentacyjnej wypłaconej osobie uprawnionej, w razie powstania zaległości za okres dłuższy niż 6 m-cy,
• zobowiązaniach z tytułu nieponoszenia przez rodziców opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej, za
okres dłuższy niż 12 miesięcy.
- Archiwizowanie dokumentacji wytworzonej w dziale.