Zakres działania Działu Organizacji i Kadr
Do podstawowego zakresu działania Działu Organizacji i Kadr należy:
- Zapewnienie właściwej organizacji pracy i sprawnego funkcjonowania Ośrodka.
- Prowadzenie spraw kadrowych pracowników, w tym: prowadzenie akt osobowych, ewidencjonowanie czasu pracy, urlopów i zwolnień lekarskich oraz usprawiedliwionej nieobecności, kar i nagród, przygotowywanie dokumentacji do celów emerytalno-rentowych, prowadzenie spraw płacowych we współpracy z Działem Księgowości, prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym pracowników.
- Kontrola dyscypliny pracy.
- Udzielanie pomocy w zakresie sporządzania zakresów czynności pracowników.
- Prowadzenie kancelarii, składnicy akt oraz obsługa sekretariatu.
- Realizacja zadań wynikających z zarządu budynkami Ośrodka.
- Realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym opracowywanie i aktualizacja procedur, prowadzenie ewidencji i sporządzanie sprawozdań z udzielonych zamówień oraz przechowywanie dokumentacji przetargowej.
- Zapewnienie warunków do prowadzenia kontroli zewnętrznych, w tym prowadzenie Książki kontroli oraz gromadzenie dokumentacji dot. kontroli.
- Obsługa techniczno-biurowa konferencji, narad i posiedzeń roboczych.
- Planowanie potrzeb i dokonywanie zakupów w zakresie wyposażenia Ośrodka w sprzęt biurowy, urządzenia, materiały biurowe, środki czystości i meble.
- Opracowywanie planów remontowych i inwestycyjnych Ośrodka oraz ich prowadzenie.
- Zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym okresowych badań lekarskich.
- Koordynowanie działań Ośrodka w zakresie udostępniania informacji publicznej.
- Przygotowanie projektów aktów prawnych regulujących organizację pracy Ośrodka.
- Opracowywanie i wdrażanie Instrukcji kancelaryjnej, Jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz Instrukcji o organizacji i zakresie działania składnicy akt.
- Prowadzenie zbioru wewnętrznych przepisów normujących pracę Ośrodka oraz bieżące informowanie o wprowadzanych zmianach.
- Prowadzenie gospodarki materiałowej oraz ewidencji składników majątkowych.
- Przeprowadzanie inwentaryzacji majątku wg. zarządzenia Głównego księgowego.
- Przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych w zakresie działalności Ośrodka.
- Gospodarka majątkiem, w tym zabezpieczenie i dozór mienia, prowadzenie konserwacji, napraw i renowacji sprzętu będącego na wyposażeniu Ośrodka.
- Realizacja zadań wynikających z obrony cywilnej.
- Opracowywanie analiz i sprawozdań dla potrzeb Ośrodka i jednostek nadrzędnych.
- Prowadzenie naboru na wolne stanowiska pracy w Ośrodku.
- Nadzór nad pieczęciami i ich ewidencjonowanie.
- Zapewnienie dozoru i organizacja pracy osób sprzątających w Ośrodku.
- Prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych, podlegających bezpośrednio Dyrektorowi.
- Archiwizowanie dokumentacji wytworzonej w dziale.